Kultur og byliv
Formidlingen af vores kulturarv og historie er formidlingen af vores destination. Derfor er kulturen et vigtigt og værdiskabende element i turismearbejdet. De to ting går hånd i hånd.
Kulturen er en af de væsentligste grunde til, at vi kan tiltrække gæster til storbyen. Vores gæster kommer hertil for at indsnuse og opleve de fynske slotte og herregårde, brosten og bindingsværkshuse, kunstnere og kunsthåndværkere, H.C. Andersen, museerne, mødet med de lokale og deres historie, smagen af Fyn og ikke mindst de mange hyggelige markeder og festivaler, vi indbyder til.
Derfor har vi konstant fokus på udviklingen af kulturoplevelser i såvel Odense som i købstæderne og fokus på, at kulturen bliver set. Vi bruger den aktivt i vores branding og markedsføring af destinationen i kombination med kyst-, outdoor- og naturoplevelser.
At binde kulturen og naturen sammen er noget af det, vi er rigtig gode til på Fyn. Både lokalt på det helt konkrete plan, hvor produkter som podwalks, Carls Nielsens Camino og Medicinhaverne i Tranekær er gode eksempler, og på det overordnede, strategiske plan.
Vi sætter skub på den strategiske og bæredygtige udvikling af unikke lokale oplevelser inden for byliv, kultur og gastronomi. Og spot på mødet med fynboerne og oplevelserne i de ”small wonders”.
Konkret arbejder vi lige nu med:
- Branding og markedsføring af Odense som kulturstorby - i kombination med kyst og naturproduktet på hele Fyn og Øerne
- Videreførelse af Juleøen Fyn som koncept
- Kulturhistoriske etapefortællinger på Herregårdsruten
- Udviklingsplanens temahandleplan ”Synergi mellem Storby, Kystby og Øerne”
- Projektet Cities for Culture
- Partnerskabsaftale med Heartland
- Opstart af gastro-netværk
Projektleder / Project Manager