Destination Fyn_logo
Green Key-logoet opstillet ved siden af grøntsager

Guide: Kommunikation om bæredygtighed

Foto: Hotel Faaborg Fjord

Bliv klogere på, hvorfor det giver mening for din virksomhed at kommunikere om bæredygtige tiltag - og gode tips til, hvordan I skaber de bæredygtige fortællinger.

I Destination Fyn arbejder vi målrettet på at gøre begrebet bæredygtighed mere tilnærmeligt. Derfor udvikler vi kontinuerligt nye værktøjer, der konkretiserer, hvordan fortællingen om jeres arbejde med grøn omstilling kan gøres til en naturlig del af jeres hverdag, rutiner og strategi. Et af disse redskaber er vores Guide til kommunikation om bæredygtighed.

Vi kan se, at mange virksomheder er godt i gang med den grønne omstilling, men ikke kommunikerer om indsatsen til deres gæster og samarbejdspartnere.   

Det kan der være mange grunde til. Det kan for nogen være uoverskueligt at tage hul på opgaven, mens andre kan være bange for at komme til at overdrive miljøfordelene ved et tiltag, eller at det de siger ikke er bæredygtigt ”nok”.  Alt dette ser vi nærmere på i kommunikationsguiden.

Webinar: Bæredygtig storytelling

Den viden og de værktøjer, I får i kommunikationsguiden, kan med fordel suppleres af optagelserne fra vores webinar om bæredygtig storytelling.

I første del af webinaret kommer kommunikationskonsulent Sofie Hviid med gode råd til, hvordan I fremstår oprigtige og troværdige i jeres kommunikation om bæredygtige strategier og initiativer. Derudover fortæller hun, hvordan budskabet kan spredes via gæster og medarbejdere, og om syv fejl, du bør undgå.

I anden del af webinaret om bæredygtig storytelling, fortæller Anders Barsøe fra Letz Sushi, om hvordan de målrettet arbejdede med at gøre bæredygtighed til en del af virksomhedens kernefortælling, og hvordan det helt konkret skabte værdi for virksomheden. 

Portrætfoto af Mark Hauge Østergaard fra Destination Fyn
Kontakt for information eller sparring

Forretningsudvikler, Digitalisering & Bæredygtighed

mhoe@destinationfyn.dk