Influencer bag cykelstyret: Fyn er ret enestående og idyllisk
Influenceren Behind Handlebars har brugt flere dage på at udforske Fyn fra øst til vest og rundt omkring med sit kamera i hånden, klar til at skyde et billede. Tanken bag er at inspirere hans følgere til at sætte cykelkursen mod Fyn. Selv kalder han oplevelsen for enestående.
Influenceren Behind Handlebars har brugt flere dage på at udforske Fyn fra øst til vest og rundt omkring med sit kamera i hånden, klar til at skyde et billede. Tanken bag er at inspirere hans følgere til at sætte cykelkursen mod Fyn. Selv kalder han oplevelsen for enestående.
Farvestrålende fotos med land, vand og masser af bybilleder pryder skærmen, når man tjekker Behind Handlebars Instagramprofil ud. De forskellige tags afslører, at der står en aktiv og rejselysten personlighed bag, og det er også sådan, Oliver Emil Andersen vil beskrive sig selv. – Mit mål er at inspirere folk fra hele verden til at cykle rundt, og bruge cyklen til at udforske verden.
I et samarbejde med Destination Fyn viser influenceren Behind Handlebars ugentligt over flere måneder sine følgere de smukkeste bredder og kroge af Fyn, som ifølge ham selv er ret enestående og idylliske.
- At cykle rundt på Fyn var uden tvivl en enestående oplevelse. Selvom de distancer, vi cyklede, ikke var enorme, skiftede naturen og oplevelserne for hver dag, vi var i sadlen, fortæller han og afslører, at han ikke er kendt på Fyn. – Selvom Fyn var ukendt territorie for os, var det relativt nemt at finde rundt. Cykelskiltningen var fænomenal, og det var altid øjeblikkeligt beroligende, når man så skiltet ’Østersøruten’.
Op til 22.000 unikke besøgende har set de karakteristiske Instagram-opslag med cykelstyret i bunden, hvilket er med til at booste opmærksomheden på Fyn som cykelferiedestination.
Journalister og influencere skal have den rette profil
-Vi udvælger nøje hvilke journalister og influencere, vi inviterer til Fyn og Øerne, siger Mads Asbild, Markedskommunikationschef i Destination Fyn. -Vi får mange henvendelser og siger ofte nej tak, når vi vurderer at profilen ikke passer til det, vi gerne vil kommunikere. I tilfældet med Behind Handlebars var vi dog ikke i tvivl. Hans følgere er spot on i forhold til Bike-Island indsatsen og den måde han iscenesætter sine oplevelser på, falder helt i tråd med resten af vores markedsføringsindsats, siger Mads Asbild.
2,5 mio visninger af vores Bike Island Fyn annoncering
-Besøg af influencere er blot en del af vores samlede indsats for at skabe international opmærksomhed om Fyn og Øhavet som en unik cykeldestination, siger Martin Jensen, Social Media Manager i Destination Fyn. Journalister bliver inviteret til at cykle rundt og opleve øen, når de er på besøg og vores indsats på de sociale medier har særligt fokus på at ramme et internationalt cykelpublikum.
I år har vi indtil videre haft 1.390.216 annoncevisninger af vores forskellige cykelfilm, som helt præcist har ramt vores kernemålgruppe. Engagement raten har været meget høj på hele 29,91%, hvilket er over benchmark på 15% siger Martin Jensen. I forbindelse med VM i CykelCross kørte vi en kampagne målrettet det hollandske marked, som også performede rigtig godt. I alt fik kampagnen 1.262.780 visninger hos målgruppen. Tilsammen betyder det et visningsresultat på over 2,5 mio, siger Martin Jensen.
Publiceret: Mandag, juli 1, 2019