SoMe

B2C Social Media: Tavshed kan gøre ondt værre

Foto: VisitFyn

BLOG: Du skal ikke tie af pli og frygt for dårlig timing i en corona-tid. Du kan sagtens kommunikere til både nuet og fremtiden med behørig takt og tone, lyder det fra Martin Jensen, Destination Fyns Social Media Manager.

Med corona-krisen har strømmen af opslag på de sociale medier med et ændret karakter. Og måske har du helt undladt at kommunikere om din virksomhed af frygt for at træde ved siden af. Men med et par enkle regler i baghovedet, kan du trygt komme til tasterne igen.

Hvad har du på hjerte?
Hovedreglen er som altid, at du ikke skal kommunikere på dine sociale platforme blot for at kommunikere – du skal have noget reelt på hjerte til dine kunder. Du skal være aktuel og relevant:

For mange virksomheder er det mest nærliggende valg de taktiske og (absolut nødvendige) kommercielle budskaber om produktet; Årskort, bookinger og -rabatter, tilbud og leveringer som peger mod fremtiden.

Fokus på fællesskabet
Dernæst kommer de positive og næsten kærlige budskaber midt i en ængstelig tid. Det vil sige, at du skal på jagt efter din virksomheds gode cases, initiativer og arbejde for det fælles bedste. Udvælg de historier, som du har erfaring med, at dine følgere reelt interesserer sig for.

Husk, at vi er mange, som er sultne efter at blive mindet om, at vi (i fællesskab) kan lykkes med gode ting i en svær tid. Så vi lytter måske netop nu mere end før.

Blogindlægget er skrevet af Martin Jensen, Destination Fyns Social Media Manager.

Interesseret i en 1:1-sparringssession med Martin Jensen om jeres indsats på de sociale medier?  Læs mere her >

Martin anbefaler

Interesseret i at lære mere om markedsføring på de sociale medier under coronakrisen? Så brug 90 minutter på webinaret "Markedsføring i skyggen af corona" fra Destination Fyns samarbejdspartner Havas Danmark.

 

Du finder webinaret her >