Destination Fyn_logo

Kampagnelementer: "Fyn skal det være"

Fyn og øerne står nu helt klar til at erobre danskere med forliste eller usikre ferieplaner. I denne uge har vi skudt en stærk fælles fynsk kampagne i gang, der skal få turisterne til at føle sig lidt mere end almindeligt velkomne i det fynske. 

Det sker gennem en humoristisk fortælling om fynboernes pertentlighed og evne til at gøre sig umage med det produkt, de møder turisterne med.

”Fyn skal det være” – så simpel lyder opfordringen i en ny fynsk turismekampagne målrettet de danskere, for hvem Corona-pandemien har sat en stopper for udlandsferien. Argumentet lyder, at Fyn skal være det nye mål for sommerferien, fordi de ekstremt omhyggelige fynboer har gjort sig ekstra umage og ned til mindst detalje har gjort øen klar til at tage imod gæster.

Læs mere om indsatsen

Kampagnen er skudt i gang på VisitFyns Facebookside. Se en af de første film her.

Kampagnen finder sted fra uge 20-36 består af et miks af forskellige elementer. Bl.a. en reklamefilm, som fra uge 22-25 bliver vist på landsækkende tv.

Kampagneplan

SoMe:

Kampagne fra uge 20 til 36.

Google AdWords:

Uge 20 – 36 + løbende retargerting.   

Landsdækkende TV

Uge 22- 25  20 sek reklamefilm

Avisindstik

I samarbejde med Jysk Fynske medier laver vi en  Fyn skal det være avis, som indstik.  Indstikket har 70 % redaktionelt indhold og 30% annoncer.

Indstik bliver fordelt i Jysk Fynske mediers 13 aviser samtidig med, at vi laver en ekstra produktion, som bliver fordelt over hele Fyn til hoteller, campingpladser og feriehuse ( uge 22-32)

På print kommer der advertorials i en lang række ugeaviser i ugerne 24-26-28-30-32 

Jylland: Holstebro Onsdag – Horsens Posten – Randers Onsdag –Ugeavisen Ribe – Ugeavisen Sønderborg – Ugeavisen Varde – Viborg Nyt 

Sjælland: Østerbro Avis – Nørrebro/Nordvest Bladet – Valby Bladet – Vesterbro Bladet – Lokalavisen Nordsjælland – City Avisen – Frederiksberg Bladet – Amager Bladet – Vanløse Bladet.    

Vi har advertorials i flere forskellige sommertillæg knyttet til Berlingske Tidende (28. juni)  og Jyllandsposten (31. maj)


Digitale indsatser

Native og Display annoncer med over 10 mio. visninger.

 Desuden arbejder vi på en influenserkampagne, som skal køre hen over sommeren.