Tre mennesker, der netværker ved et højt cafebord udenfor i solskinnet.

Digital Academy

Foto: Daniel Villadsen

Omsæt dine marketingdata til konkrete handlinger.

Med data kan vi aflæse, hvilke markedsføringstiltag der virker, og hvilke der ikke virker. Her er Google Analytics og Facebook Analytics vigtige redskaber, når det kommer til at skabe relevante og effektive markedsføringstiltag, som skaber trafik på dit website. Med workshopforløbet ”Digital Academy – Gør din turismevirksomhed synlig med data og kundetyper” lærer du at tracke dine data og bygge bro mellem din data og dine markedsføringstiltag.

Data kan fortælle os, hvad der virker. Data kan dog ikke fortælle os, hvorfor det virker. Hvorfor virker kampagne A eksempelvis bedre end kampagne B? Det kan teorien om kundetyper derimod fortælle noget om. Når du kender din virksomheds primære kundetype, får du bl.a. indsigt i, hvilken identitetsfortælling der er i spil i forbindelse med det pågældende køb af en turismeoplevelse, og hvilke markedsføringskanaler der er er mest hensigtsmæssige til netop din kundetype.

Forløbet er for dig:

  • Der arbejder med turismeudvikling og oplevelsesøkonomi på Fyn
  • Ønsker at understøtte cykelturismen på Fyn – blandt andet ved at skabe synlighed omkring dit spisested, forretning eller overnatningssted

Få konkrete, praktiske guidelines til, hvordan I laver effektiv markedsføring, og ikke mindst svar på, hvorfor et tiltag virker, fordi beslutningerne tager afsæt i den enorme kvalitative data, der ligger til grund for metoden om kundetyperne. Kvantitative data fra Google og Facebook Analytics og kvalitative data med afsæt i metoden om kundetyper er et uundværligt afsæt for en moderne markedsføringsansvarlig.

Forløbets undervisere er Morten Kyvsgaard fra Kyvsgaard Kommunikation og Sanne Dollerup fra Institut for Kundetyper. Sammen vil de lære dig, hvordan du gør din virksomhed og dine produkter synlig over for turisterne – og dermed styrker både turismen på Fyn og sørger for, at de besøgende besøger netop din virksomhed eller køber netop dit oplevelsesprodukt.

Afholdte workshops:

  • Workshop: Det gode indhold i en travl hverdag
    Dato: 5. oktober kl. 9-13
     
  • Workshop: Effektiv planlægning – markedsføring med kundetyperne og tekniske værktøjer
    Dato: 21. september kl. 9-13
     
  • Workshop: Google/Facebook Analytics - Værktøjer til tracking og målsætninger (afholdt)
    Dato: 26. april kl. 9-12
     
  • Workshop: Kundetyper som vej til effektiv markedsføring (afholdt)
    Dato: 6. april kl. 9-12
  • Webinar: Sådan laver du effektiv turismemarkedsføring, du kan teste (afholdt)
    Dato: 23. marts kl. 9.00-10.25
Mark Hauge Østergaard
Få mere at vide om Digital Academy

Forretningsudvikler, Digitalisering & Bæredygtighed

mhoe@destinationfyn.dk