Strand med bølgende vand, badebro og mange badende gæster.

Camp Now

Foto: Destination Fyn

Hvordan kan det danske campingprodukt blive transformeret til bæredygtig outdoor-overnatning af høj kvalitet?

Projektet CAMP NOW har gennem en række fokuserede, virksomhedsnære udviklingsforløb arbejdet med, hvordan det danske campingprodukt kan blive transformeret til bæredygtig outdoor-overnatning af høj kvalitet. Derudover har projektet udviklet og eksekveret en brandingindsats, der skal skabe kendskab og opmærksomhed hos prioriterede målgrupper på nærmarkederne.

CAMP NOW projektets erfaringer er opsamlet i ”STATE-OF-THE-ART”, hvor centrale udviklingsgreb, udvalgte koncepter og anbefalinger er skildret og offentliggjort. Se mere på Dansk Kyst og Naturs hjemmeside

CAMP NOW bestod af tre spor:

  • BUILDING OUTDOOR CAPACITY
  • BUILDING SUSTAINABLE CAMPS
  • BUILDING A NEW BRAND.

De tre spor i CAMP NOW adresserede tre forskellige indsatsområder: 

  • Investeringer i et attraktivt turismeprodukt, via bæredygtig, langsigtet og markedsrelevant udvikling af overnatningskapaciteten i BUILDING OUTDOOR CAPACITY 
  • Grøn og bæredygtig turisme via tech-transfer og tværgående samarbejde i BUILDING SUSTAINABLE CAMPS
  • International markedsføring med tæt kobling mellem produktudvikling og opbygning af image og brand på nærmarkederne via BUILDING A NEW BRAND

Projektpartnere

VisitDenmarkCamping 
Outdoor Denmark
BrainsBusiness
House og Energy
Destination Nordvestkysten
VisitAarhus
Destination Sønderjylland
Destination Fyn
VisitSydsjælland-Møn
Visit Lolland-Falster
Destination Bornholm

Projektperiode

1. august 2020 - 31. juli 2022

Projektansvarlig 

Dansk Kyst- og Naturturisme
Mette Greisen Damsgaard
mgd@kystognaturturisme.dk
Mobil: + 45 30493349

Anders Johansen
For mere info kontakt

Forretningsudvikler, Hike Fyn

afj@destinationfyn.dk