
Camp Now
Hvordan kan det danske campingprodukt blive transformeret til bæredygtig outdoor-overnatning af høj kvalitet?
Projektet CAMP NOW har gennem en række fokuserede, virksomhedsnære udviklingsforløb arbejdet med, hvordan det danske campingprodukt kan blive transformeret til bæredygtig outdoor-overnatning af høj kvalitet. Derudover har projektet udviklet og eksekveret en brandingindsats, der skal skabe kendskab og opmærksomhed hos prioriterede målgrupper på nærmarkederne.
CAMP NOW projektets erfaringer er opsamlet i ”STATE-OF-THE-ART”, hvor centrale udviklingsgreb, udvalgte koncepter og anbefalinger er skildret og offentliggjort. Se mere på Dansk Kyst og Naturs hjemmeside
CAMP NOW bestod af tre spor:
- BUILDING OUTDOOR CAPACITY
- BUILDING SUSTAINABLE CAMPS
- BUILDING A NEW BRAND.
De tre spor i CAMP NOW adresserede tre forskellige indsatsområder:
- Investeringer i et attraktivt turismeprodukt, via bæredygtig, langsigtet og markedsrelevant udvikling af overnatningskapaciteten i BUILDING OUTDOOR CAPACITY
- Grøn og bæredygtig turisme via tech-transfer og tværgående samarbejde i BUILDING SUSTAINABLE CAMPS
- International markedsføring med tæt kobling mellem produktudvikling og opbygning af image og brand på nærmarkederne via BUILDING A NEW BRAND
Projektpartnere
VisitDenmarkCamping
Outdoor Denmark
BrainsBusiness
House og Energy
Destination Nordvestkysten
VisitAarhus
Destination Sønderjylland
Destination Fyn
VisitSydsjælland-Møn
Visit Lolland-Falster
Destination Bornholm
Projektperiode
1. august 2020 - 31. juli 2022
Projektansvarlig
Dansk Kyst- og Naturturisme
Mette Greisen Damsgaard
mgd@kystognaturturisme.dk
Mobil: + 45 30493349

Forretningsudvikler, Hike Fyn
Mobil: | +45 92 82 63 64 |