Kina Alliancen

Kina Alliancen

Kina Alliancen er et strategisk arbejdende samarbejde etableret i 2013 med det formål at udvikle og udnytte Odense og Fyns markeds- og vækstpotentiale på det hastigt voksende kinesiske rejsemarked. Gennem markedstilpasset konceptudvikling, branding og markedsføring tager indsatsen sigte på fortsat opbygning af kendskab til brandet ’Andersen’s Hometown’ og salg af klyngens turismeprodukter i Kina.

Kinesiske rejsende søger og booker deres rejser via digitale kanaler, og beslutninger influeres i høj grad af andres anbefalinger. Markedsføringen er derfor drevet af indsatser på kinesiske sociale medier, bl.a. Sina Weibo, hvor #AndersensHometown pr. februar 2018 har opnået 150 mio. clicks. Sekundært gennemføres salgskampagner i samarbejde med kinesiske touroperatører, BtB-fremstød og medie-bearbejdning, bl.a. TV-stationer, med fokus på centrene Beijing, Shanghai og Guangzhou.

Odense og Fyn er typisk en del af en større rejsedestination for kinesiske gæster. Typisk er destinationen en 8-10 dages rundrejse i Skandinavien med besøg på forskellige destinationer. Med dette udgangspunkt sker markedsføringen af ’Andersen’s Hometown’ over for kinesiske målgrupper i et nationalt samarbejde med VisitDenmark og Wonderful Copenhagen. I en skandinavisk kontekst indgår Kina Alliancen i projektet CHINAVIA, der har fokus på analyse, kompetenceudvikling og udvikling af nye digitale indsatser.

Bliv en del af Kina Alliancen

Del denne side

Xiaowei Liu Lolk

Brand Position

Visitfyn.cn