Digital Academy

Partnerworkshops i digital kompetence- og forretningsudvikling

Den digitale udvikling har stor indflydelse på turisternes adfærd. Smartphonen er blevet det centrale redskab for turisten, som bliver stadig mere uafhængig og selvhjulpen. Den online brugeradfærd hos den digitale turist er kompleks, og konkurrentlandskabet er øget markant med nye kommercielle aktører. Samtidig skaber digitaliseringen også muligheder for at optimere turismevirksomheders online synlighed, salg og services.

Vi udbyder nu i samarbejde med projektet Danske Turismekompetencer en række workshops.

Danske Turismekompetencer er et Socialfondsprojekt, hvilket betyder at vi kan tilbyde gratis deltagelse på workshops for medarbejdere og ejere i mikro, samt små og mellemstore virksomheder (SMV), som arbejder med turisme eller er leverandør til turismevirksomheder.

EU’s definition for SMV er virksomheder som:

  • Beskæftiger under 250 personer og
  • Har en årlig omsætning på højst 50 mio. EUR og/eller
  • Har en samlet årlig balance på højst 43 mio. EUR

Udbytte af Digital Academy:

  • Viden om de nyeste digitale turismetrends
  • Indblik i de vigtigste digitale platforme i dag
  • Konkrete tips til at forberede jeres online strategi, synlighed, salg og omdømme

Digital Academy kan gennemføres som et samlet forløb, eller du kan deltage på udvalgte temadage, som matcher dine behov. Vi anbefaler, at deltage hele forløbet for at opnå det største udbytte. På sidste temadag i 2019 uddeles diplomer til de deltagere, der har gennemført hele forløbet.

Præsentationer:

Turistens digitale rejse og giganten Google: Digitale muligheder med Google v/Rune Seebach / How Micro-Moments Are Reshaping the Travel Customer Journey

Personaliseret og målrettet markedsføring med Facebook og Instagram: Seismonaut v/Stine Larsen / Lorentzen & Farsinsen v/Claus Farsinsen

Brugeranmeldelser og online omdømme: Seismonaut v/Camilla Swartz

Datadreven brugerindsigt: Seismonaut v/Maria Schwarz og Hvad skal vi stille op med vores data v/Tobias Egmose

Workshops i 2018:

  • Turistens digitale rejse og giganten Google d. 3. maj 2018
  • Succes Online m/Google d. 29. maj og 13. juni
  • Digitalisering i møde- og eventbranchen d. 19. juni
  • Personaliseret og målrettet markedsføring med Facebook og Instagram d. 30. august
  • Målrettet markedsføring med målgupper i Facebook og Instagram (med UCL) d. 3. oktober
  • Brugeranmeldelser og online omdømme d. 25. oktober
  • Håndtering af brugeranmeldelser (med UCL) d. 14. november

Workshops i 2019:

  • Datadreven brugerindsigt d. 6. februar 2019)
  • Brug af datadreven brugerindsigt (med UCL) d. 8. marts
  • Video – turistens foretrukne indholdstype d. 3. april 2019
  • Fremtidens turisme – den teknologiske revolution d. 11. september 2019
  • TBD d. 8. oktober 2019

Digital Academy gennemføres i samarbejde med det digitale konsulenthus Seismonaut med støtte fra projekt Danske Turismekompetencer ved Dansk Kyst- og Naturturisme.

Som opfølgning tilbydes der endvidere workshops i samarbejde med University College Lillebælt (UCL) umiddelbart efter afholdelsen af en workshop, hvor det bliver muligt at arbejde med egne problemstillinger i praksis.

TILMELD DIG NÆSTE WORKSHOP D. 8/3 HER

Vil du vide mere, så kontakt digital forretningsudvikler Mark Hauge Østergaard
M: +45 2051 2728 | E: mhoe@destinationfyn.dk

Del denne side

Hent invitationen her

Mark Hauge Østergaard