Digital Academy Digital Guest Management

Digital Guest Management

Foto: Destination Fyn

Digital Guest Management er et unikt forløb, der i samarbejde med UCL Erhvervsakademi & Professionshøjskole gennemføres i perioden oktober 2019 til juni 2020. Forløbet består af 6 workshops/masterclasses, 3-4 netværksmøder, samt individuelle udviklingsforløb inkl. sparring. 

Målsætning
At de fynske turismevirksomheder skaber endnu bedre oplevelser i både det digitale og det fysiske møde med gæsten, så der opnås større værdiskabelse på den enkelte gæst.

Kort om Digital Guest Management Masterclasses
Masterclassforløbet er udviklet i samarbejde mellem Destination Fyn og UCL Erhvervsakademi & Professionshøjskole og udbydes som en række masterclasses for alle Destination Fyns medlemmer. Deltagerne forpligter sig til at deltage i hele forløbet for at understøtte netværksdannelsen og sikre kontinuiteten.

Læringsmål for forløbet

  • Forståelse for værtskabets betydning for gæstens oplevelse – fysisk og digitalt
  • Viden om de forskellige niveauer af værtskab
  • Empatisk og emotionel kommunikation
  • Customer Experience Management og implementering
  • Customer journey mapping og design af touchpoints
  • Ledelse og værdiskabelse gennem værtskab
  • Optimering af kunderejsen i det digitale og personlige møde
  • Digitale værktøjer til understøttelse af det personlige værtskab
  • Betydningen af kvalitet i gæstens oplevelse og måling af kvalitet (ROI)
  • Omsætning af værtskab til content

Elementer i forløbet
Forløbet består af en række masterclasses, der tilsammen udgør et fuldt uddannelsesforløb. For at sikre den vidensmæssige udvikling af deltagerne forventes det, at tilmeldte deltagere gennemfører hele forløbet, da den opnåede viden fra de enkelte masterclasses vil blive anvendt i forskellige sammenhænge undervejs.

Digital Guest Management program:

  • Kick-off på Digital Guest Management Masterclass d. 13. juni 2019
  • Værtskab og Customer Experience Management 31. oktober 2019 (for medarbejdere)
  • Ledelse af værtskab/Ledelse af værtskabsmedarbejdere d. 7. november 2019 (for ledere)
  • Turistens digitale rejse - udvikling af kundeoplevelsen d. 5. december 2019
  • Samspil mellem værtskab og digitalisering d. 22. januar 2020
  • Netværk for projektdeltagere d. 27. februar 2020
  • Gæsten i centrum - hvilke gæstetyper møder vi d. 6. maj 2020
  • Content del 1 - Content marketing d. 6. maj (webinar)
  • Content del 2- Facebook Canva d. 26. maj (webinar)
  • Content del 3 - Video d. 4 juni (webinar)
  • Netværk for projektdeltagere d. 10. september
  • Digitalt værtskab i fremtiden og afrunding af forløbet d. 22. september

TILMELD DIG DIGITAL GUEST MANAGEMENT HER

 

Foto: Destination Fyn