Digital Academy er partnerworkshops i digital kompetence- og forretningsudvikling afholdt i 2018 og 2019. Her finder du viden om indsatsen, samt præsentationer fra samtlige workshops.
Den digitale udvikling har stor indflydelse på turisternes adfærd. Smartphonen er blevet det centrale redskab for turisten, som bliver stadig mere uafhængig og selvhjulpen. Den online brugeradfærd hos den digitale turist er kompleks, og konkurrentlandskabet er øget markant med nye kommercielle aktører. Samtidig skaber digitaliseringen også muligheder for at optimere turismevirksomheders online synlighed, salg og services.
Digital Academy og en række workshops blev udbudt i samarbejde med projektet Danske Turismekompetencer .
Danske Turismekompetencer er et Socialfondsprojekt, hvilket betyder at deltagelse er gratis på workshops for medarbejdere og ejere i mikro, samt små og mellemstore virksomheder (SMV), som arbejder med turisme eller er leverandør til turismevirksomheder.
EU’s definition for SMV er virksomheder som:
Udbytte af Digital Academy:
Præsentationer:
Turistens digitale rejse og giganten Google: Digitale muligheder med Google v/Rune Seebach // How Micro-Moments Are Reshaping the Travel Customer Journey
Succes Online: Tjeklisteguide - Bliv bedst på nettet // Tjekliste og handlingsplan
Personaliseret og målrettet markedsføring med Facebook og Instagram: Seismonaut v/Stine Larsen // Lorentzen & Farsinsen v/Claus Farsinsen
Brugeranmeldelser og online omdømme: Seismonaut v/Camilla Swartz
Datadreven brugerindsigt: Seismonaut v/Maria Schwarz // Hvad skal vi stille op med vores data v/Tobias Egmose // Datadreven brugerindsigt v/Mette Møllebjerg UCL
Video – turistens foretrukne indholdstype: Seismonaut v/Maria Schwarz // Videomarketing v/Henrik Skov (UCL)
Fremtidens turisme – den teknologiske revolution: Seismonaut v/Anna Porse
Facebook Ads & Insights: Din Facebook kampagne er i gang - hvad så nu v/Morten Kyvsgaard // Facebook strategi, attribution og tracking v/Henrik Skov
Workshops i 2018:
Workshops i 2019:
Digital Academy blev gennemført i samarbejde med det digitale konsulenthus Seismonaut med støtte fra projekt Danske Turismekompetencer ved Dansk Kyst- og Naturturisme.
Som opfølgning blev der endvidere tilbudt workshops i samarbejde med University College Lillebælt (UCL) umiddelbart efter afholdelsen af en workshop. Her var det muligt at arbejde med egne problemstillinger i praksis.
Vil du vide mere, så kontakt digital forretningsudvikler Mark Hauge Østergaard
M: +45 2051 2728 | E: mhoe@destinationfyn.dk
Forretningsudvikler, Digitalisering & Bæredygtighed
Mobil: | +45 20 51 27 28 |